Za sprawą postępu technologicznego z roku na rok zmniejsza się ilość listów wysyłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej. Instytucja adaptuje się jednak do nowej sytuacji i szuka innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą jej utrzymać się na rynku. Jak na razie możemy zaobserwować liczne sukcesy w tej kwestii. W Dzienniku Internautów możemy przeczytać o zmianach na Poczcie, które są reakcją na błyskawiczny rozwój nowych technologii.

 

Urządzenia mobilne dla listonoszy

 

Poczta zapowiedziała, że ma zamiar wyposażyć kurierów w smartfony i tablety. Pracownicy dostaną także pady, które umożliwią potwierdzanie odbioru przesyłek w placówkach. Nowością wprowadzoną przez Pocztę jest Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru – EPO, które drogą elektroniczną poinformuje nadawcę o odebraniu przesyłki przez adresata.

 

W związku ze zmniejszeniem ilości wysyłanych listów, instytucja zdecydowała się postawić na inne usługi, które zrekompensują jej straty z tego tytułu. Akcent stawiany jest głównie na usługi finansowe, które oferowane są przez Pocztę Polską nie od dziś. Zostaną one jednak w dużym stopniu usprawnione. W placówce pocztowej można opłacić rachunki, dokonać płatności za ubezpieczenie, istnieje możliwość wpłaty środków na  rachunek bankowy. Bez problemu doładujemy również swój telefon. Poczta rozwija system ekspresowych przekazów pieniężnych. Straty z tytułu dochodów z listów mają być również niwelowane większymi zyskami jakie generuje sektor paczek.

 

pocztapolska