Z serwisu wirtualnemedia.pl możemy się dowiedzieć o zapowiedziach wprowadzenia nowej platformy społecznościowej Facebook at work. Obecnie portal jest w trakcie testowania, jednak wszystko wskazuje na to, że wkrótce zostanie udostępniony ogółowi użytkowników.

 

Facebook at work częściowo komercyjny

 

Serwis Facebook at work nie będzie połączony z tradycyjnym serwisem Facebook. Będzie on całkowicie odrębną społecznością skupioną wokół wspólnego miejsca pracy. Jego idea ma usprawnić realizację wielu projektów. A także oddzielić środowisko zawodowe od środowiska prywatnego. Na tradycyjnym Facebooku użytkownicy zamieszczają wiele bardzo prywatnych treści, których nie chcieliby udostępniać na gruncie zawodowym. Użytkownicy na nowej platformie będą kreować swój profesjonalny, służbowy wizerunek. Dodatkowo Facebook at work będzie służył utrzymywaniu kontaktów zawodowych pomiędzy osobami z jednej firmy, lub branży. Idea projektu wydaje się interesująca i rokuje szanse powodzenia, zwłaszcza, że większość funkcji ma zostać przejętych od tradycyjnego serwisu.

 

Właściciele Facebooka zapowiadają, że służbowa wersja portalu będzie częściowo skomercjalizowana. Niektóre jego funkcje będą dodatkowo płatne. Przykładowo trzeba będzie zapłacić za niektóre narzędzia służące do obsługi klientów. W zależności od konkretnej usługi, opłaty będą wynosiły kilka dolarów. Początkowo nowy Facebook ma być dostępny jedynie dla firm. W tej chwili jest testowany przez około trzysta przedsiębiorstw.

 

facebook