Merlin.pl jest uznawany za jeden z bardziej rozpoznawalnych i cieszących się popularnością sklepów internetowych. W serwisie wirtualnemedia.pl możemy jednak przeczytać o zapowiadanych cięciach kosztów i grupowych zwolnieniach pracowników Merlin.pl. Firma zapewnia, że działania te mają na celu reorganizację, która jest serwisowi niezbędna do dalszego funkcjonowania.

 

Problemy z wypłacalnością?

 

Merlin.pl ma problemy z zaległościami płatniczymi wobec części swoich klientów. Taka sytuacja może wynikać z niewłaściwego zarządzania sklepem. Firma zapowiada, że zwolnienia pracowników są w takiej sytuacji konieczne, i że zamierza zatrudnić jedynie tyle osób, ile będzie niezbędne do sprawnej obsługi działalności. Kryzysowa sytuacja sprawiła, że Czerwona Torebka, która jest właścicielem Merlin.pl zdecydowała się na wydzierżawienie na dziesięć lat serwisu spółce Topmall. Przez ten czas Topmall będzie zarządzała sklepem internetowym, a dodatkowo będzie co miesiąc płacić właścicielowi kwotę pięciu procent wysokości sprzedaży. Dodatkowo po upływie dziesięciu lat Topmall uzyska prawo do pierwokupu Merlin.pl.

 

Obecnie w e-sklepie dokonują się zmiany organizacyjne, czego wynikiem jest wstrzymanie sprzedaży. Problemy z zaległościami wobec klientów zostaną rozwiązane w taki sposób, że wszyscy, którzy opłacili zamówienie, a nie dostali przesyłki, otrzymają bony w wysokości 120% wartości swojego zamówienia i będą mogli je zrealizować, kiedy serwis zostanie ponownie uruchomiony.

 

merlin