Jak donosi serwis wirtualnemedia.pl, firma Yahoo zablokowała dostęp do poczty e-mail części użytkowników, którzy korzystają z oprogramowania blokującego reklamy w sieci.

 

Przy próbach logowania się, internauci otrzymują komunikat, że dostęp do poczty jest możliwy jedynie po wyłączeniu programu adblocker.

 

Jak przyznaje firma, działania te mają na celu sprawdzenie, jak w takiej sytuacji zachowają się osoby korzystające z blokady reklam. Czy będą w stanie dostosować się do powyższego żądania, jak zareagują w obliczu odmowy dostępu do poczty? Akcja nie ma charakteru masowego, dotyczy jedynie losowo wybranych użytkowników. Na podstawie analizy badania zostaną podjęte adekwatne kroki.

 

Można przypuszczać, że w przypadku, kiedy większa część próby zaakceptuje nowe warunki i zrezygnuje z blokady reklam, akcja warunkowego korzystania z poczty nabierze szerszego zasięgu. Może się jednak zdarzyć, że część użytkowników zrezygnuje z posiadania poczty e-mail w serwisie Yahoo.

 

adblock