Na stronie Gemius Polska możemy przeczytać o wynikach badań dotyczących użytkowników serwisów Facebook i Twitter. Zostały one przeprowadzone głównie na potrzeby reklamodawców, z punktu widzenia których informacje o potencjale reklamowym danych serwisów mają ogromne znaczenie.

 

Kto korzysta z Facebooka?

 

Z najnowszych badań możemy się dowiedzieć, że z serwisu Facebook korzysta ponad osiemdziesiąt procent wszystkich internautów, proporcje kobiet i mężczyzn są tu niemal wyrównane. Serwis cieszy się największą popularnością w grupie wiekowej: 25-34, wielu użytkowników mieści się również w przedziale wiekowym: 15-24. Co ciekawe użytkownicy Facebooka najczęściej pochodzą ze wsi i małych miast, mieszkańcy wielkich miast stanowią w tym serwisie jedynie dwadzieścia procent.

 

Użytkownicy serwisu Twitter

 

W porównaniu do Facebooka, Twitter jest portalem o znacznie mniejszym zasięgu. Liczba korzystających z niego osób jest szacowana na ponad trzy miliony. Na Twitterze daje się zauważyć lekka przewaga mężczyzn - stanowią oni tu około pięćdziesiąt pięć procent wszystkich użytkowników. Portal jest najbardziej popularny w grupie wiekowej: 25-34, choć daje się odnotować większa niż na Facebooku aktywność osób po 55 roku życia. Serwis skupia więcej osób z wyższym wykształceniem. Przeważająca część odwiedzających to przedstawiciele wolnych zawodów, a także studenci. Twitter jest również bardziej popularny wśród mieszkańców wielkich miast.

 

facebook