W Dzienniku Internautów można przeczytać artykuł o stosunkowo nowej, bo uruchomionej w 2008 roku przeglądarce internetowej DuckDuckGo. Fenomen DuckDucGo polega na tym, że reklamuje się ona jako wyszukiwarka, która nie śledzi swoich użytkowników w internecie.

 

Dla znacznej części internautów poważnym problemem jest analizowanie ich wirtualnych zachowań przez rozmaite firmy funkcjonujące w sieci. Na bazie stron odwiedzanych przez użytkowników internetu, tworzone są ich profile, na podstawie których proponuje się im określone reklamy. A reklamy są jak powszechnie już wiadomo, podstawą funkcjonowania e-gospodarki.

 

DuckDuckGo ma alternatywne podejście do kwestii komercji w internecie. Rezygnuje z nachalnych reklam, na rzecz treści komercyjnych skorelowanych z wpisywanym w wyszukiwarce zapytaniem. Wyszukiwarka nie śledzi wszystkich naszych ruchów w sieci, jednak, kiedy wpiszemy w niej zapytanie o odkurzacz, otrzymamy reklamy dotyczące tego typu produktów. To zdaniem twórców DuckDuckGo całkowicie wystarcza, żeby czerpać zyski z przedsięwzięcia. Jak zapewniają, firma jest całkowicie rentowna.

 

Nie da się nie zauważyć, że popularność nietypowej wyszukiwarki internetowej stale rośnie. Na korzystnie z DuckDuckGo decydują się osoby, które są zmęczone polityką innych popularnych firm. Innowacyjna instytucja pokazuje, że można zarabiać w sieci nie stosując się do powszechnie przyjętych zasad dotyczących reklamy internetowej. Jej sukces może dać wiele do myślenia w tej kwestii.

 

duckduckgo